Stránky

10. februára 2015

TORTA KRÉMEŠ


Potrebovala som na narodeniny môjho syna pripraviť tortu pre dve desiatky hostí. Akú? Máme radi krémešku. Tak som skombinovala klasické piškótové pláty s krémom do krémešov. Vrch som potrela snehom z bielkov a cukru vyšľahaným nad parou, boky obsypala kokosom a tu je výsledok...

Recept na piškótové cesto nájdete tu . Upečieme dve.

Suroviny na krém:
800 ml mlieka
2 zlaté klasy (alebo vanilkové pudingy)
2 žĺtka
3 bielka
6 plných lyžíc cukru

Najprv vyšľaháme bielka na tuhý sneh a pridáme cukor. Dobre ho vyšľaháme, kým sa roztopí a dostaneme krásne lesklý a hustý sneh. V mlieku rozšľaháme žĺtka, pridáme klasy a uvaríme za stáleho miešania krém. Odstavíme z ohňa, párkrát ho premiešame a ešte do horúceho zamiešame vyšľahaný sneh s cukrom. Ešte teplý krém natrieme na plát a zakryjeme druhým plátom. Trochu zaťažíme a necháme vychladnúť.

Suroviny na sneh s cukrom:
5 bielkov
250 g kryštálového cukru
1 lyžička octu

Bielka vyšľaháme na sneh a pridáme cukor a ocot. Všetko ešte šľaháme nad parou 15-20 minút. Natrieme na vrch torty a po bokoch. Ja som boky ešte ozdobila kokosom. Nabudúce ho skúsim dať aj do krému, chuťovo spolu príjemne ladili.


Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára