Stránky

11. októbra 2012

SVIEŽA TORTA


 
Na tortu s priemerom 26 cm budeme potrebovať:
 
1 hotový piškótový plát svetlý s priemerom 26 cm
1 hotový piškótový plát kakaový s priemerom 22-24 cm
Môžeme použiť akýkoľvek recept na piškótové cesto. Ja som ho robila z 3 vajec, 100 ml cukru, 150 ml hladkej múky, lyžičky prášku do pečiva a jednej lyžice oleja. Do tmavého cesto som ešte pridala veľkú lyžicu kakaa.
 
Na plnku:
500 ml šľahačkovej smotany, 650 g bieleho jogurtu, 250 g ricotty (alebo jemného tvarohu), šťava z 1 citrónu - 100 ml (môžeme doplniť vodou), 4-5 lyžíc práškového cukru, vanilka, 24 g plátkovej želatíny
 
Ešte budeme potrebovať ovocie. Ja som použila jahody a broskyne.
 
Želatínu dáme zmäknúť do šťavy z citrónu (príp. šťava + voda), zohrejeme a roztopíme. Jogurt zmiešame s ricottou a cukrom, pridáme vanilku. Do roztopenej želatíny primiešame najprv 2 lyžice jogurtovej zmesi a až potom nalejeme za stáleho miešania do jogurtu s ricottou. Takýmto postupom zabránime tomu, aby sa nám zo želatíny vytvorili hrčky. Primiešame nakoniec do tuha vyšľahanú šľahačku.
 
Na spodok otvárateľnej formy položíme svetlý plát cesta, natrieme krém a posypeme jahodami nakrájanými na kúsky. Vložíme tmavý (menší) plát do stredu a posypeme tentokrát broskyňami. Natrieme zvyšný krém a zarovnáme. Dáme do chladničky stuhnúť na niekoľko hodín. Môžeme ozdobiť roztopenou čokoládou.
 
Dobrú chuť!





1 komentár:

  1. Krásna torta , veľmi pekný blog :-) , si šikula . Vidím že len začínaš , uviedla si sa s perfektnými receptmi . Určite niektoré vyskúšam :-) .

    OdpovedaťOdstrániť