Stránky

15. mája 2014

TORTA PANNA COTTA S JAHODAMI

 
Suroviny sú na tortu v priemere 20-22 cm alebo na štyri malé tortičky s priemerom 7-8 cm, ktoré som robila ja.
 
 
Na spodné cesto:
 
100 g sušienok
50 g masla
1/2 lyžice medu
pár kvapiek citrónovej šťavy alebo arómy
 
Panna cotta:
 
500 ml osladenej šľahačky
8 g želatíny v plátkoch
 
Ďalej potrebujeme jahody, cukor a práškovú želatínu.
 
Sušienky rozmrvíme a pridáme k nim med, roztopené maslo a citrónovú šťavu. Zmes natrieme na spodok formy a dáme stuhnúť do chladničky. Vrstva bude hrubá asi 0,5 cm. Ak chceme spodok hrubší, zdvojnásobíme množstvo surovín.
 
Želatínu namočíme do smotany a necháme pár minút zmäknúť. Potom ju zohrejeme za stáleho miešania, kým sa želatína úplne roztopí, ale ju nevaríme! Smotanu nalejeme do formy na cesto a necháme stuhnúť. Na stuhnutú tortu nalejeme želé, ktoré si pripravíme uvarením želatíny z rozmixovaných jahôd s cukrom. Pod želatínu môžeme poukladať kúsky jahôd.
 
Ja som na tortičky cesto zabalila do fólie a rozvaľkala. Potom som cez fóliu vykrojila kolieska požadovanej veľkosti a položila na vrch stuhnutej uvarenej smotany so želatínou, ktorú som naliala do formičiek. Formičky vyklopíme a polejeme rozmixovanými jahodami s cukrom (nepoužila som želatínu).
 
Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára